MG TF z roku 1954
A další bristký sporťák a to MG TF z roku 1954 v elegantní hnědé barvě. Výkon 32 kW (44 koní), objem 1250 ccm, maximální rychlost 130 Km/h. MG je anglický výrobce malých sportovních automobilů. Písmena M a G pocházejí ze jména firmy „Morris Garages“ dealera automobilů značky Morris z anglického Oxfordu. Automobilka MG byla založena v roce 1924. Mezi lety 1953 a 1954 bylo vyrobeno 6200 automobilů MG TF 1250.
Pozor, divácká soutěž přímo na místě konání akce!
Pozor, divácká soutěž přímo na místě konání akce! U hlavního vchodu u kasy bude k dispozici schránka na hlasovací lístky o nejkrásnější vozidlo výstavy – prosíme vhazujte po celý den své hlasy do schránky. Kdo chce být zařazen do slosování o knihu Auta první republiky s vlastnoručním podpisem autora Jana Tučka, musí vyplnit své jméno a e-mail! Slosování proběhne na podiu od 15.30!
Porsche 911 SC convertible
Těšit se můžete i na toto krásné, červené Porsche 911 SC (Super Carrera) convertible – limited edition for Canada! Porsche 911 je nejznámější sportovní automobil značky Porsche a je považován za její ztělesnění. Pohonnou jednotkou je výlučně šestiválcový plochý motor s protilehlými písty, tzv. boxer. Až do roku 1997 bylo pro použité motory charakteristické chlazení vzduchem.
ZETOR 25
A máme tu další slavný traktor, tentokrát ZETOR 25! Martin Havelka se Zetorem jezdí po celé Evropě a převážně po vlastní ose. Například podnikl cestu ze Ždáru nad Sázavou až na sraz traktorových veteránů v Polsku. Cestu dlouhou 800 kilometrů zvládl absolvovat za 4 dny. Cílem jízdy bylo přímořské město Lazy. Traktor Zetor 25 má sedmdesátiletou historii a za období 1946 – 1961 bylo vyrobeno a prodáno více jak 160 000 těchto strojů.
Jaguar E-type série 1
Jaguar E-type je sportovní automobil britské automobilky Jaguar vyráběný od roku 1961 do roku 1975. Patří mezi nejslavnější modely značky a zároveň je mnohými odborníky považován za nejkrásnější automobil 20. století. Vůz byl úspěšným díky skvělým jízdním vlastnostem a vysokému výkonu, fantastickému vzhledu a značně nižší ceně než u srovnatelných sportovních vozů a vozů kategorie GT
Čechie Böhmerland
Firma Čechie Böhmerland působila v letech 1924-1939. Čechie byl nejdelší sériově vyráběný motocykl na světě, měl 3,2 m. Motocykl zkonstruoval a vyráběl od roku 1925 Albin Hugo Liebisch původně v Krásné Lípě, později v Kunraticích u Šluknova. Zpočátku je vyráběl na zakázku, ale v roce 1931 pro velký zájem již přešel na jejich sériovou výrobu. Ve své době šlo o velice atraktivní motocykly, navíc cenově srovnatelné s jinými výrobci a které si získaly oblibu i mezi sportovními jezdci.
Traktor Svoboda DK 12 z roku 1939 v původním stavu
Pod zámek přivezeme i jednu zajímavost a to prvorepublikový traktor Svoboda DK 12 z roku 1939 v původním stavu. Předvedeme jeho start doutnákem a klikou a samotnou jízdu! To „blafání“ stabilního, naftového motoru je opravdu uklidňující. Tento traktor je ale i trošku celebrita. Minulý rok na něm posádka Pavel Ruffer a Jiří Krupička vyjeli alpský Grossglockner za velmi nepříznivých povětrnostních podmínek! Traktor Svoboda má pouze 12 koní a vodní odpařovací chlazení.
Škoda Spartak 450 z roku 1958
Zajímavá Škoda Spartak 450 z roku 1958! Jedna z nejstarších vyrobených a možná nejstarší dochovaná Škoda 450. Podle článku v MotorJournalu (6/2008 – 50 let felicie) a podle archivu, vozidlo na kterém se zkoušely úpravy pro zvýšení tuhosti karoserie a testovalo se na východoněmeckých dálnících! Uvidíte na naší akci Veteráni pod zámkem. Bude zajímavé na místě porovatnat rozdíly mezi Škodou 450 a Škodou Felicia
Zbrojovka Brno Z 18 z roku 1925 a Praga Piccolo z roku 1932
Zbrojovka Brno Z 18 z roku 1925 a Praga Piccolo z roku 1932. Oba automobily u nás pod zámkem uvidíte!
Z 18 – zdvihový objem 1004 cm³ (2 válce), výkon 18 k (13,5 kW), maximámlní rychlost 80 km/h.
Praga Piccolo P21 – zdvihový objem 1447 cm³ (4 válce), výkon 25 k, maximámlní rychlost 90 km/h.
Škoda 1100 MBX z roku 1968
Naší akce se zúčastní i Retroautomuzeum se vzácnou Škodou 1100 MBX z roku 1968. Automobil má dvoudveřovou karosérie tudor s výkonnějším motorem o objemu 1107 cm3 a výkonu 52 koní. Tyto vozy se vyvíjely současně s klasickými tisícovkami (i když ne od začátku), a tak se změny v karosériích podepsaly i na těchto vozech. Hlavní rozdíl oproti sedanu je v použití jednoho páru širších dveří bezrámové konstrukce a neexistence „B-sloupku“ – ten se stahuje zároveň se zadním bočním oknem. Celkem jich bylo vyrobeno jen 2517 kusů a neměly následovníka. Automobil byl raritou už v době svého vzniku.