výstava veteránů Dobřichovice pod zámkem

Čechie Böhmerland

Firma Čechie Böhmerland působila v letech 1924-1939. Čechie byl nejdelší sériově vyráběný motocykl na světě, měl 3,2 m. Motocykl zkonstruoval a vyráběl od roku 1925 Albin Hugo Liebisch původně v Krásné Lípě, později v Kunraticích u Šluknova. Zpočátku je vyráběl na zakázku, ale v roce 1931 pro velký zájem již přešel na jejich sériovou výrobu. Ve své době šlo o velice atraktivní motocykly, navíc cenově srovnatelné s jinými výrobci a které si získaly oblibu i mezi sportovními jezdci.

Veteráni pod zámkem

Traktor Svoboda DK 12 z roku 1939 v původním stavu

Pod zámek přivezeme i jednu zajímavost a to prvorepublikový traktor Svoboda DK 12 z roku 1939 v původním stavu. Předvedeme jeho start doutnákem a klikou a samotnou jízdu! To „blafání“ stabilního, naftového motoru je opravdu uklidňující. Tento traktor je ale i trošku celebrita. Minulý rok na něm posádka Pavel Ruffer a Jiří Krupička vyjeli alpský Grossglockner za velmi nepříznivých povětrnostních podmínek! Traktor Svoboda má pouze 12 koní a vodní odpařovací chlazení.

výstava veteránů Dobřichovice pod zámkem

Škoda Spartak 450 z roku 1958

Zajímavá Škoda Spartak 450 z roku 1958! Jedna z nejstarších vyrobených a možná nejstarší dochovaná Škoda 450. Podle článku v MotorJournalu (6/2008 – 50 let felicie) a podle archivu, vozidlo na kterém se zkoušely úpravy pro zvýšení tuhosti karoserie a testovalo se na východoněmeckých dálnících! Uvidíte na naší akci Veteráni pod zámkem. Bude zajímavé na místě porovatnat rozdíly mezi Škodou 450 a Škodou Felicia

Veteráni Dobřichovice

Zbrojovka Brno Z 18 z roku 1925 a Praga Piccolo z roku 1932

Zbrojovka Brno Z 18 z roku 1925 a Praga Piccolo z roku 1932. Oba automobily u nás pod zámkem uvidíte! 

Z 18 – zdvihový objem 1004 cm³ (2 válce), výkon 18 k (13,5 kW), maximámlní rychlost 80 km/h.

Praga Piccolo P21 – zdvihový objem 1447 cm³ (4 válce), výkon 25 k, maximámlní rychlost 90 km/h.

Veteráni Dobřichovice

Škoda 1100 MBX z roku 1968

Naší akce se zúčastní i Retroautomuzeum se vzácnou Škodou 1100 MBX z roku 1968. Automobil má dvoudveřovou karosérie tudor s výkonnějším motorem o objemu 1107 cm3 a výkonu 52 koní. Tyto vozy se vyvíjely současně s klasickými tisícovkami (i když ne od začátku), a tak se změny v karosériích podepsaly i na těchto vozech. Hlavní rozdíl oproti sedanu je v použití jednoho páru širších dveří bezrámové konstrukce a neexistence „B-sloupku“ – ten se stahuje zároveň se zadním bočním oknem. Celkem jich bylo vyrobeno jen 2517 kusů a neměly následovníka. Automobil byl raritou už v době svého vzniku.

Veteráni pod zámkem

Praga Mignon z roku 1916

Automobilku Praga bude kromě typu Baby a Piccolo prezentovat i tato pěkná Praga Mignon z roku 1916! Roku 1907 byla založena Pražská továrna na automobily jako společný projekt První česko-moravské továrny na stroje v Praze (od roku 1927 sloučené jako mateřská společnost Pragovky v koncernu Českomoravská Kolben Daněk) a Ringhofferových závodů.

Veteráni

Škoda Felicia 994 z roku 1960

Krásná a elegantní Škoda Felicia 994 z roku 1960! Škoda Felicia byl poslední kabriolet vyráběný československou automobilkou AZNP, závod Kvasiny v letech 1959 až 1964. Vůz byl odvozen od sedanu Octavia. Jeho předchůdcem byla Škoda 450, která se lišila přední nápravou s listovými pružinami. Sériový motor Felicie má výkon 36,8 kW ( 50 koni ) při 5500 ot. / min., kubatura 1089ccm, maximální rychlost 130 Km/h.

Veteráni pod zámkem

Bugatti T40 z roku 1930

Vedle Bugatti T13 uvidíte i krásnou a elegantní Bugatti T40 z roku 1930! Bugatti byla francouzská automobilová firma, kterou založil v roce 1909 italský automobilový konstruktér Ettore Bugatti v někdejší barvírně v alsaském Molsheimu. Po Ettoreho smrti v roce 1947 výroba dále upadala a skončila v roce 1952. Značka Bugatti zanikla v roce 1963. Ochrannou známku později zakoupila společnost Volkswagen. Za volant vozů Bugatti usedli velmi slavní závodníci, například Louis Chiron, Eliška Junková a její manžel Čeněk Junek (ve voze Bugatti se při závodech na Nürburgringu roku 1928 zabil), Jiří Kristián Lobkowicz (ve voze Bugatti vyhrál v roce 1930 Masarykův okruh při závodech AVUS v Berlíně se v roce 1932 se zabil) a Miloš Otto Bondy.

Veteráni pod zámkem

SAAB 96 V4 de luxe z roku 1969

SAAB 96 V4 de luxe z roku 1969. Stav tachometru cca 73000 Km (poctivých, nepřetočených), obsah motoru 1498, výkon 47kW/65k, motor Ford čtyřválec do V, jednokomorový karburátor FoMoCo. Vozidlo dosud v původním stavu (i lak a chromy), díly nahlodané zubem času nahrazeny originálními díly SAAB (výfuk, palivové čerpadlo, vodní pumpa).

Veteráni pod zámkem

Chevrolet Corvette C3 Stingray z roku 1975

Chevrolet Corvette C3 Stingray z roku 1975. Chevrolet Corvette je sportovní automobil vyráběné americkou firmou General Motors (GM) od roku 1953. Od začátku se Chevrolet Corvette C3 dodával ve verzích roadster (se skládací látkovou a na přání také s pevnou odnímací střechou) a kupé.

© 2019 Veteran Car Club Dobřichovice