Veteráni pod zámkem

Praga Mignon z roku 1916

Automobilku Praga bude kromě typu Baby a Piccolo prezentovat i tato pěkná Praga Mignon z roku 1916! Roku 1907 byla založena Pražská továrna na automobily jako společný projekt První česko-moravské továrny na stroje v Praze (od roku 1927 sloučené jako mateřská společnost Pragovky v koncernu Českomoravská Kolben Daněk) a Ringhofferových závodů.

Veteráni

Škoda Felicia 994 z roku 1960

Krásná a elegantní Škoda Felicia 994 z roku 1960! Škoda Felicia byl poslední kabriolet vyráběný československou automobilkou AZNP, závod Kvasiny v letech 1959 až 1964. Vůz byl odvozen od sedanu Octavia. Jeho předchůdcem byla Škoda 450, která se lišila přední nápravou s listovými pružinami. Sériový motor Felicie má výkon 36,8 kW ( 50 koni ) při 5500 ot. / min., kubatura 1089ccm, maximální rychlost 130 Km/h.

Veteráni pod zámkem

Bugatti T40 z roku 1930

Vedle Bugatti T13 uvidíte i krásnou a elegantní Bugatti T40 z roku 1930! Bugatti byla francouzská automobilová firma, kterou založil v roce 1909 italský automobilový konstruktér Ettore Bugatti v někdejší barvírně v alsaském Molsheimu. Po Ettoreho smrti v roce 1947 výroba dále upadala a skončila v roce 1952. Značka Bugatti zanikla v roce 1963. Ochrannou známku později zakoupila společnost Volkswagen. Za volant vozů Bugatti usedli velmi slavní závodníci, například Louis Chiron, Eliška Junková a její manžel Čeněk Junek (ve voze Bugatti se při závodech na Nürburgringu roku 1928 zabil), Jiří Kristián Lobkowicz (ve voze Bugatti vyhrál v roce 1930 Masarykův okruh při závodech AVUS v Berlíně se v roce 1932 se zabil) a Miloš Otto Bondy.

Veteráni pod zámkem

SAAB 96 V4 de luxe z roku 1969

SAAB 96 V4 de luxe z roku 1969. Stav tachometru cca 73000 Km (poctivých, nepřetočených), obsah motoru 1498, výkon 47kW/65k, motor Ford čtyřválec do V, jednokomorový karburátor FoMoCo. Vozidlo dosud v původním stavu (i lak a chromy), díly nahlodané zubem času nahrazeny originálními díly SAAB (výfuk, palivové čerpadlo, vodní pumpa).

Veteráni pod zámkem

Chevrolet Corvette C3 Stingray z roku 1975

Chevrolet Corvette C3 Stingray z roku 1975. Chevrolet Corvette je sportovní automobil vyráběné americkou firmou General Motors (GM) od roku 1953. Od začátku se Chevrolet Corvette C3 dodával ve verzích roadster (se skládací látkovou a na přání také s pevnou odnímací střechou) a kupé.

Veteráni pod zámkem

Rover 12 z roku 1940

Krásný Rover 12 z roku 1940! Rover Company byla britská automobilka založená jako Starley & Co. Sutton v Coventry v roce 1878. Společnost byla na trhu známa jako Rover, výroba automobilů probíhala mezi lety 1904 a 1967. V roce 1967 byla firma prodána Leyland Motor Corporation a stala se tak jen obchodní značkou.

Veteran Car Club Dobřichovice

Opel GT A/L 1900 z roku 1971

Opel GT se stal prvním skutečným sportovním vozem vyráběným touto značkou. Model GT 1900 dostal čtyřválec s rozvodem OHC, objemem 1897 cm3 a výkonem 66 kW (90 k). Krátké víko motoru mělo v místě, kde se nalézal spádový karburátor Solex zřetelnou „bouli.“

Veteráni Dobřichovice

Škoda Octavia z roku 1958

Další zajímavé vozidlo, které se naší akce zúčastní, je Škoda Octavia z roku 1958. Zajímavostí tohoto kusu je, že bylo vyrobené v roce 1958, Octavia se ale začala vyrábět až od roku 1959 – jde tedy o mezityp mezi Spartakem a Octavií. První verze modelu Octavie ještě neměla křidélka a od předchozího modelu Škoda 440 se lišila novou méně členěnou maskou, novým interiérem s novou přístrojovou deskou a novými zadními světly.

Veteráni Dobřichovice

Jawa 350 – pérák, typ 18 z roku 1953

Máme tu hezkou, českou motorku a to Jawu 350 – pérák, typ 18 z roku 1953. Výrobce Zbrojovka Brno n.p. Motocykl má trubkový uzavřený rám s vidlicí a ráfková „19“ kola. Převodovka je 4 stupňová, nožně řazená. Motor je dvouválcový o objemu 344 cm3, s výkonem 10,2 KW při 4000 otáčkách, palivo benzin s olejem. Provozní hmotnost je 120 kg a nejvyšší rychlost 115 km

Veteráni Dobřichovice

Citroen DS typ D Super5 z roku 1972

Krásný a elegantní Citroen DS typ D Super5 z roku 1972 u nás také uvidíte. Citroën DS byl poprvé představen na autosalonu v Paříži v roce 1955. Stal se jedním z nejznámějších automobilů značky a také úspěšným, s prodejností 1 455 746 vozů. Vyráběl se dvacet let mezi roky 1955–1975.

© 2024 Veteran Car Club Dobřichovice